Gud söker alltid överlåtna människor till att sprida evangeliet i olika former.
Är du en av de?
Hör av dig till Agape Sverige Tord Larsson 08-6030949 eller tord @ agapesverige.se, du kanske vill börja som staff eller vara med som volontär.
Vi tror inte du kommer att ångra de spännande arbete som väntar, när du viger ditt liv åt spridandet av evangeliet!

Han sade till dem: "Skörden är stor, men arbetarna är få. Be därför skördens Herre att han sänder ut arbetare till sin skörd. Luk 10:2

Referenser

Detta är några referenser om filmen "Berättelsen om Jesus"

•    Styrelsen för Sveriges Frikyrkosamråd (Pingst, Evangeliska Frikyrkan, Equmeniakyrkan, Frälsningsarmén, Svenska Alliansmissionen och Adventistsamfundet) rekommenderar filmen.

•    Filmen ”Berättelsen om Jesus” används av alla samfunden i Sverige.

•    Pingst ung rekommenderar filmen, texten nedan är utformad utav Pingst ung och finns på deras hemsida. Jesusfilmen är spridd över hela världen som ett evangelisationsverktyg. Nu har Agape Sverige och Campus Crusade for Christ gjort filmen Jesus ett familjeäventyr. Filmen utgår från Jesus-filmen men med inklipp av barn som berättar och som tittar på det som händer. Den är berättad utifrån barnens synvinkel på ett bra och realistiskt sätt utan att det blir gulligt. Filmen tar barnen och deras funderingar på allvar och avslutas med ett förslag på en bön som barnen kan be. Jesus ett familjeäventyr passar för barn i åldern 7-11 år. Filmen visas nu i Sverige i skolklasser, i kyrkor och har delats ut till familjer.

•    Pingstkyrkan Bredäng rekommenderar både barnfilmen ”Berättelsen om Jesus” och projektet att dela ut filmen till alla barnfamiljer i Sverige. Pastor och föreståndare Joakim Davidson, pastor Per-Inge Andersson och församlingsledningen i Pingstkyrkan Bredäng

•    "Vi i Skarpnäckskyrkan, Stockholm, lever i ett mångkulturellt område med massor av kulturer, ett antal språk och flera religioner. "Jesus-filmen" för barn är ett perfekt redskap att nå de unga som växer upp i denna miljö. De allra flesta gillar filmen och en första omgång på 500 ex är redan slut. Nu har vi beställt in 500 till... Svårigheterna med att predika för icke-kristna från etniska grupper övervinns med lätthet genom "Jesus-filmen" för barn eftersom det på en enda DVD-skiva finns så många olika språk som barnen förstår. Och faktiskt har många av oss vuxna också haft stor glädje av den. Vi kan mycket varmt rekommendera filmen och spridning som en personlig gåva!"Carl-Johan R Freed, Pastor och församlingsföreståndare i Skarpnäckskyrkan

•    Pingstförsamlingar i Sverige som använder filmen120 st Pingstförsamlingar i Sverige använder filmen ”Berättelsen om Jesus”

•    Smyrna i Göteborg har delat ut filmen till skollärarna när de haft jul och påsk drama

•    Filadelfia i Stockholm har använt filmen i Söndagsskolan och till flera andra satsningar.

•    Pingstkyrkan med flera församlingar i Södertälje har tillsammans delat ut 1000 filmer i Södertälje.

•    Pingstkyrkan Uddevalla har delat ut upp mot 1000 filmer.

•    Pingstkyrkan Bredäng har delat ut flera tusen filmer

•    Många pingstförsamlingar bjuder in och visar filmen i kyrkorna.

•    Profana skolornas nätverk de har haft filmen i många år, 2012 bad de att få tillstånd att lägga upp filmen så att skolorna kan ladda hem den.

•    Vi har själva varit i profana skolor och visat filmen.Vi får ofta in beställningar från profana skolor.

•    Biografer på många platser i Sverige

•    Själv har vi hållit i två visningar, biografen i Hallunda 300 sittplatser fullsatt, och Södertälje var också fullsatt.

•    Vi får in ett antal förfrågningar varje år från församlingar som vill ha tillstånd att visa filmen på biografer.Övriga samfund som använder filmen”Berättelsen om Jesus”

•    EFS har arbetat med filmen ”Berättelsen om Jesus” sedan år 2005

•    Ortodoxa kyrkan över 1000 filmer

•    EFK församlingar i stor skala kan räkna över 15000 filmer

•    Delar utav Svenska Kyrkan använder filmen, allmänna filmvisningar har gjorts i Svenska kyrkan.

•    Delar av Missionskyrkan använder filmen•    Trosrörelsen använder filmen

•    Frälsningsarmen använder filmen

•    Alla kristna bokhandlare i Sverige säljer filmen

•    Svenska Bibelsälskapet säljer filmen

•    Många företagare använder filmen. En företagare delade ut 1200 filmer till sina kunder.

•    Detta är några användningsområden där filmen ”Berättelsen om Jesus” har använts.

Agape Sverige

Tord Larsson

+46 (0) 70-665 08 53

Mer under 94.000 barnfamiljer har fått varsin DVD med evangeliet en vecka före påsk 2014!