Nya medarbetare sökes

Vi söker medarbetare till tre olika ministries inom agapesverige
Digital Media, Ungdomsrörelsen SHINE och Biblisk ekonomi.

 

Vilka är vi?

agapesverige grundades i Sverige 1970 och är en missionsorganisation med syfte att sprida evangeliet i Sverige genom olika satsningar. Vi ingår i ett stort internationellt nätverk och vi är en del av Cru.org som grundades 1951 i USA och idag finns vi i över 190 länder. År 2020 arbetade 23 000 personer heltid inom organisationen och över 250.000 aktiva volontärer. I Europa går CRU under namnet Agape Europa. Inom agapesverige är vi idag 23 medarbetare som arbetar i olika städer.

Webbplatser som ingår i agapesverige:
hittaGud.se, shinesverige.se, thefour.se, agapesverigestudent.se, crownlife.se och agapesverige.se

--- 

Vi söker medarbetare till Digital Media i agapesverige

Känner du dig kallad till ett arbete där du kan använda dina gåvor för att nå människor i Sverige med evangeliet via Internet? Då tror vi att arbetet med Digital Media hos agapesverige är något för dig!

Arbetsuppgifter:

Arbetet består i att arbeta med Guds ord på olika plattformar bl a Wordpress, Facebook och Instagram. Då agapesverige är en del av ett internationellt nätverk så ingår utlandsresor och samarbete med personer från andra länder i arbetet. Därför ser vi gärna att du har goda kunskaper i Engelska. OBS! Du behöver inte ha lång erfarenhet av Digital Media, huvudsaken är att du har ett stort intresse i att sprida evangeliet och arbeta digitalt. Vi tror att du lär dig medan du arbetar och inom agapesverige ges det stort utrymme för det!

Praktisk information:

Du kan arbeta hemifrån och kan därför bo var som helst i Sverige. Alla våra anställda arbetar med fundraising. Det betyder att alla har sina egna gåvogivare. Vi berättar mer om det när du kontaktar oss. Vi tror att Gud förser den Han kallar - det har vi fått bevittna gång på gång!

Omfattning:

Omfattningen kan diskuteras tillsammans med dig.

Känner du dig kallad?

Skicka intresseanmälan via e-mail till tord.larsson@agapesverige.se eller ring 070 - 6650853 och berätta kort om dig själv.

---

Vi söker medarbetare till ungdomsrörelsen SHINE i agapesverige

Känner du dig kallad till att arbeta för att evangeliet ska nå alla ungdomar i Sverige och att kristna ungdomar frimodigt lever ut sin tro på Jesus Kristus? Då tror vi att SHINE är något för dig! SHINE är en ungdomsrörelse som finns i olika länder världen över och som nu även startats i Sverige. Vi behöver både fler medarbetare och volontärer. Kanske är det just du som Gud kallar till det här!

Arbetsuppgifter:

Idag finns det olika arbetsområden inom SHINE och de kan variera med tiden. Som medarbetare får du möjlighet och utrymme att växa i din arbetsroll och hitta din plats i SHINE! Inom SHINE kan du arbeta med som bl. a:

  • Digital Media/Sociala Medier (YouTube, Instagram, TikTok, Wordpress etc).
  • Undervisa/hålla i workshops via sociala medier och i församlingar (ungdomsgrupper).
  • Producera och översätta material från engelska till svenska (bl a lärjungaträning för kristna
    ungdomar och även evangelisations material genom ett verktyg vi använder kallat THE FOUR
    (thefour.com).
  • Nätverka och samarbeta med Kristi kropp (olika samfund) i Sverige.
  • Skapa och driva nya projekt/kampanjer.
  • Hålla kontakt och samarbeta med de andra SHINE länderna, därav ser vi gärna att du har goda
    kunskaper i Engelska.
  • Eventkoordinator/arrangera evenemang och delta i events som andra arrangerat (så som kristna
    festivaler och icke-kristna festivaler osv).

Inom SHINE kan man låta kreativiteten flöda och låta Guds Ande inspirera till nya projekt/arbetsområden och idéer!

Praktisk information:

Du kan arbeta hemifrån och kan därför bo var som helst i Sverige. Alla våra anställda arbetar med fundraising. Det betyder att alla har sina egna gåvogivare. Vi berättar mer om det när du kontaktar oss. Vi tror att Gud förser den Han kallar - det har vi fått bevittna gång på gång!

Läs mer om SHINE på:  https://www.shinesverige.se/about och om vårt evangelisationsverktyg THE FOUR på thefour.se

Omfattning:

Omfattningen kan diskuteras tillsammans med dig.

Känner du dig kallad?

Skicka intresseanmälan via e-mail till: nohadra.heido@agapesverige.se eller ring 073-7108132 och berätta kort om dig själv. 

--- 

Vi söker medarbetare till vårt ministries om Biblisk Ekonomi i agapesverige

Känner du dig kallad till ett arbete där du kan använda dina gåvor för att lära ut och inspirera församlingar om hur de kan lärjungaträna sina medlemmar i förvaltarskap och Biblisk Ekonomi? Då tror vi att arbetet hos agapesverige är något för dig!

Uppgifter:

Arbetet består i att arbeta med Biblisk Ekonomi (förvaltarskap enligt Guds ord), besöka församlingar, marknadsföra och bygga upp undervisning på Internet. Då agapesverige är en del av ett internationellt nätverk ingår utlandsresor och samarbete med personer från andra länder i arbetet. Därför ser vi gärna att du har goda kunskaper i Engelska. OBS! Du behöver inte ha erfarenhet, men ett stort intresse av vad Bibeln lär ut om Biblisk Ekonomi.
Våra hemsidor idag för Biblisk Ekonomi: crownlife.se https://compass1.org/

Praktisk information:

Du kan arbeta hemifrån, det betyder att du kan bo var som helst i Sverige. Alla våra anställda arbetar med fundraising. Det betyder att alla har sina egna gåvogivare. Vi berättar mer om det när du kontaktar oss. Vi tror att Gud förser den Han kallar - det har vi fått bevittna gång på gång!

Omfattning:

Omfattningen kan diskuteras tillsammans med dig.

Känner du dig kallad?

Skicka intresseanmälan via e-mail till tord.larsson@agapesverige.se eller ring 070 - 6650853 och berätta kort om dig själv.

---

ladda ner som PDF: Nya medarbetare sökes PDF - Aug 2021.pdf

Publicerat den 15 september